הנחיות קבלת קהל, הגשת בקשות ומסמכים ברשות מקרקעי ישראל החל מיום 17.5.2020
הנחיות עבודת רשות מקרקעי ישראל במתכונת חירום - הודעת דוברת מיום 23.3.2020
לאורך השנים אפשרה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ליישובים חקלאיים להקים בתחומם תחנות דלק פנימיות לצורך תדלוק כלי רכב חקלאיים.
בפועל, בחלק מן היישובים בוצע שימוש החורג מההרשאה, ולכן נקבעו חלופות הסדרה כדלקמן:
הפעלת תחנת הדלק כתחנה פנימית ללא שימוש מסחרי.
הסדרת תחנת הדלק כתחנת דלק מסחרית.
סגירת תחנת הדלק.
במסגרת ההסדרה האגודה תחויב בתשלום דמי שימוש עבור השימוש המסחרי בעבר.
על מנת לעודד הסדרה, תינתן הטבה לעניין חישוב דמי שימוש העבר ביחס למכירת הסולר לשימוש חקלאי, ותינתן האפשרות לבצע עסקה לתחנת תדלוק מסחרית בהתאם להיתר כדין בלבד וללא חיוב ביצירת מגרש סטטוטורי.
בתום תקופת ההסדרה או במקרה שהוגשה תביעה משפטית כנגד האגודה - המוקדם מביניהם - לא יחולו התנאים המיטיבים המפורטים לעיל.
לוחות זמנים להסדרה:
תקופת ההסדרה מוגבלת לשנתיים מיום שליחת הודעת רמ"י לאגודה.
האגודה מחויבת להמציא לרמ"י תוך 90 ימים משליחת הודעת רמ"י:
דוח מכירות לתקופת השימוש של עד 7 שנים אחורה.
תצהיר המעיד על תקופת השימוש.
תשובה לגבי מסלול ההסדרה המבוקש.
אם תוך 90 יום משליחת ההודעה לא התקבלה תגובת האגודה להודעת רמ"י, יועבר הטיפול למרחב השמירה להגשת תביעה משפטית.
יובהר כי אין באמור לעיל כדי למנוע מרמ"י לפעול בהתאם לחוק ועל פי כל דין, וכי דף מידע זה מתייחס לתחנות קיימות בלבד.
אגודה שיתופית רשאית להגיש בקשה.
הטיפול בבקשה על ידי רמ"י מותנה בהגשת טופס הבקשה וכל מסמכי החובה כמפורט בטופס הבקשה, למרחב העסקי שבתחומו מצויה הקרקע, שבגינה מוגשת הבקשה.
אם המסמכים הוגשו ומולאו כראוי, הבקשה תועבר להמשך טיפול ביחידות המקצועיות ברמ"י, והודעה על כך, בצירוף מספר התיק ושובר לתשלום אגרה, תישלח לפונה. אחרת, הבקשה תוחזר לפונה בלוויית כל מסמכי החובה שהוגשו, לצורך תיקון והגשה חוזרת. אם תידחה הבקשה, תישלח הודעה בכתב.
שים לב – אין צורך להתייצב במשרדי רמ"י לצורך הגשת הבקשה. ניתן לשלוח את הבקשה בדואר רשום.
ניתן לברר את כתובת המרחב העסקי המטפל בנכס המבוקש באמצעות המוקד הטלפוני: 5575* / 03-9533333 או באמצעות האזור האישי.
דף מידע זה מנוסח בלשון זכר מטעמי נוחות, אך מיועד לנשים ולגברים כאחד.
אין במידע שלהלן משום תחליף לייעוץ מקצועי, וכל הנאמר בו אינו יכול לשמש עילה לתביעה כלשהי.
אם קיימת סתירה בין מידע זה לבין הוראות הדין, יחולו הוראות הדין.
לבירור מצב הבקשה בכל שלב, יש למסור את מספר התיק לנציג השירות במוקד הטלפוני: 5575* / 03-9533333.
רמ"י מוסמכת, בין היתר, לדחות את הבקשה, לאשרה בתנאים או להתנות את הדיון בה בתנאים.
ביצוע התשלום, במועד שייקבע על ידי רמ"י, הוא תנאי לביצוע העסקה.
אם רמ"י תחליט לאשר את ביצוע העסקה, היא תתבצע בהתאם להחלטות מועצת מקרקעי ישראל ולנוהלי רמ"י, שיהיו בתוקף במועד ביצוע העסקה.
קובץ החלטות מועצת מקרקעי ישראל:
האם ניתן להאריך חוזה חכירה לעיבוד חקלאי אם קיים הליך תכנוני שמטרתו שינוי ייעוד הקרקע?
אם בעל נחלה נפטר ואין לו יורשים, האם מתפרסם מכרז לגבי רכישת הנחלה?
הסדרת תחנות דלק בישוביים חקלאיים