המינהל ומשב"ש משווקים 5,300 יח"ד

מינהל מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון פותחים את השנה  בהגדלת היצע הקרקעות

​​​במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול הודיעו שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס,  ומנהל המינהל ירון ביבי , על יציאה בשיווק מסיבי  של 5,300 יח"ד בו זמנית, לקראת החגים.

על רקע העליה בביקושים לדירות,  ועליות מחירי הדיור,  הוחלט להגדיל את היצע הקרקעות למגורים בשוק.

המטרה

הוזלת מחירי הדיור, דיור בר השגה, דגש על זוגות צעירים

אמצעים

שיווק מאסיבי של קרקעות לאורך זמן

דרכי השיווק

 1. חלוקת הקרקעות למתחמים בגדלים שונים כדי לאפשר למספר גדול של יזמים גדולים וקטנים, לזכות במכרזים

 2. שיווק במספר מסלולים (מכרז קרקע, מכרז מחיר למשתכן, מכרז לדיור מוגן)

 3. שיווק למגוון רחב של מציעים (חברות בנייה, יזמים, עמותות, פרטיים) בהתאם למוגדר בכל מכרז ומכרז

יעדי השיווק

• הגדלת היצע הקרקעות

• הגברת התחרות במשק

• הוזלת מחירי הדירות

• דיור בר השגה למשפחות במחיר סביר

• התייחסות לפריפריה כיעד לאומי

• מיצובו של ענף הנדל"ן כמרכזי בכלכלה הישראלית

• החזרת הדומיננטיות של ממ"י ומשב"ש כגורמים המכוונים בענף הנדל"ן וכלכלת ישראל

השיווק הנוכחי מתפרס על 18 רשויות מקומיות מעפולה בצפון ועד אילת בדרום. כאשר 62% מיח"ד מתרכזות באזור הדרום וירושלים,  21% מתרכזות באזור חיפה והצפון,  ורק 17% מתרכזות באזור המרכז ות"א.

עד כה שווקו  בפועל  (מינואר עד אוגוסט 2009)  כ-9,930 יח"ד במכרזים פומביים   ובפטור במכרז על ידי מינהל מקרקעי ישראל ומשרד השיכון.

הצפי לשיווק יח"ד עד סוף 2009 עומד על כ-19,000 יח"ד, לעומת   כ-15,000 יח"ד בשנת 2008.

מפת שיווקים 

קבצים להורדה

gov