רשימת קבלנים שהתרשלו ברישום בתים משותפים

המינהל הגיש תלונות לרשמת הקבלנים נגד חברות בניה
שהתרשלו ברישום בתים משותפים בטאבו

המינהל פועל בשנים האחרונות להגברת הרישום של זכויות דיירים בטאבו על ידי קבלנים וחברות בנייה. אחד הערוצים המרכזיים היה הגשת תביעות משפטיות נגד קבלנים אשר התרשלו ברישום בתים משותפים.

באחרונה הוחלט במינהל לעשות שימוש באפיק נוסף ולהגיש גם תלונות אצל רשמת הקבלנים על מנת לקדם את הרישום באמצעות הפעלת הסמכויות שיש בידה נגד קבלנים המפרים את החוזה שנחתם עם המינהל .

להלן רשימת הקבלנים אשר הוגשו נגדם תלונות:
אזולאי עמרם ( 50 יח"ד, ראשל"צ), בנייני יש-קו (ראשל"צ 46 יח"ד), ישראל אהרוני ובניו (ראשל"צ 20 יח"ד), דניה סיבוס חברה לבניה בע"מ ואפריקה ישראל מגורים בע"מ (ראשל"צ 69 יח"ד), נידר חברה לבנין ולפיתוח בע"מ (מודיעין 42 יח"ד), ס.א.ד.ר. - עמותת בית ונחלה (נתניה 124 יח"ד), פרידמן חכשורי (אלעד 132 יח"ד), חפציבה חברה לבנין עבודות ופתוח בע"מ (אלעד 108 יח"ד), מנרב פרוייקטים 88 בע"מ (אלעד 120 יח"ד), ד.ש.מ. (ראש העין 54 יח"ד), בר-דגן ישי (גן יבנה 33יח"ד), גבי בן גלים (קרית חיים 10 יח"ד).

מדיניות המינהל זוכה להצלחה רבה בהעלאת המודעות הציבורית לנושא, הן בקרב הדיירים הדורשים את רישום זכויותיהם, הן בקרב הקבלנים המזדרזים בהכנת מסמכי הרישום והן בקרב בתי המשפט הפוסקים לטובת המינהל בתביעות שהגיש. בתי המשפט מחמירים עם חברות בניה שאינן רושמות בתים משותפים בטאבו. לאחרונה הוטל קנס בגובה 10,000 ₪ על העמותה להקמת שיכון חב"ד ירושלים . בפסק דין תקדימי שניתן שבועות מספר לפני כן הטיל בית המשפט המחוזי בנצרת על חברת ב.ס. השקעות לשלם קנס בגין אי רישום זכויות בתים משותפים וקבע לה סכום תקדימי של 75 אלף ₪.

מדיניות זו של המינהל הניבה בשנת 2003 גידול של למעלה מ- 16% ברישום יחידות הדיור כבתים משותפים בסה"כ נרשמו בשנת 2003 20,669 יח"ד לעומת 17,880 שנרשמו בשנת 2002 וגידול של 20% ברישום יחידות הדיור לעומת שנת 2001 ( בה נרשמו 17,300 יח"ד).

למרות המאמצים שנוקט המינהל קיימות חברות בניה שאינן ממהרות לבצע את הרישום הנמצא אצלן בסדר עדיפויות נמוך יותר ומזניחות את רישום הבתים המשותפים ורישום הזכויות. הזנחה זו גורמת לקשיים ועיכובים מיותרים וכן מאלצת את המינהל להגיש נגד חברות הבניה תביעות בבית המשפט בכדי שהרישום יתבצע כפי שהחברות התחייבו לעשות עפ"י הסכמי הפיתוח שנחתמו עימם.

המינהל משקיע מאמצים רבים בקידום נושא הרישום ע"י מעקב אחר קבלנים, הפקת מכתבים, תזכורות, הגשת תביעות משפטיות וכן כאמור תלונות לרשמת הקבלנים. נקיטת אמצעים לאכיפת מחויבות הקבלנים מוכיחה כי יותר ויותר קבלנים מפנימים את חשיבות נושא הרישום הן לדיירים והן למינהל ומעלים אותו בסדר העדיפויות על מנת לסיימו בהקדם האפשרי.

בנוסף להגשת תביעות משפטיות החליט המינהל לאחרונה לעשות שימוש באפיק נוסף והחל להגיש גם תלונות אצל רשמת הקבלנים על מנת לקדם את הרישום באמצעות הפעלת הסמכויות שיש בידה נגד קבלנים המפרים את החוזה שנחתם עם המינהל .

להלן רשימת הקבלנים אשר הוגשו נגדם תלונות:
אזולאי עמרם ( 50 יח"ד, ראשל"צ), בנייני יש-קו (ראשל"צ 46 יח"ד), ישראל אהרוני ובניו (ראשל"צ 20 יח"ד), דניה סיבוס חברה לבניה בע"מ ואפריקה ישראל מגורים בע"מ (ראשל"צ 69 יח"ד), נידר חברה לבנין ולפיתוח בע"מ (מודיעין 42 יח"ד), ס.א.ד.ר. - עמותת בית ונחלה (נתניה 124 יח"ד), פרידמן חכשורי (אלעד 132 יח"ד), חפציבה חברה לבנין עבודות ופתוח בע"מ (אלעד 108 יח"ד), מנרב פרוייקטים 88 בע"מ (אלעד 120 יח"ד), ד.ש.מ. (ראש העין 54 יח"ד), בר-דגן ישי (גן יבנה 33יח"ד), גבי בן גלים (קרית חיים 10 יח"ד).

מדיניות המינהל זוכה להצלחה רבה בהעלאת המודעות הציבורית לנושא, הן בקרב הדיירים הדורשים את רישום זכויותיהם, הן בקרב הקבלנים המזדרזים בהכנת מסמכי הרישום והן בקרב בתי המשפט הפוסקים לטובת המינהל בתביעות שהגיש. מדיניות זו של המינהל הניבה בשנת 2003 גידול של למעלה מ- 16% ברישום יחידות הדיור כבתים משותפים בסה"כ נרשמו בשנת 2003 20,669 יח"ד לעומת 17,880 שנרשמו בשנת 2002 וחל גידול של 20% ברישום יחידות הדיור לעומת שנת 2001 ( בה נרשמו 17,300 יח"ד).

למרות המאמצים שנוקט המינהל קיימות חברות בניה שאינן ממהרות לבצע את הרישום הנמצא אצלן בסדר עדיפויות נמוך יותר ומזניחות את רישום הבתים המשותפים ורישום הזכויות. הזנחה זו גורמת לקשיים ועיכובים מיותרים וכן מאלצת את המינהל להגיש נגד חברות הבניה תביעות בבית המשפט בכדי שהרישום יתבצע כפי שהחברות התחייבו לעשות עפ"י הסכמי הפיתוח שנחתמו עימם.

המינהל משקיע מאמצים רבים בקידום נושא הרישום ע"י מעקב אחר קבלנים, הפקת מכתבים, תזכורות, הגשת תביעות משפטיות וכן כאמור תלונות לרשמת הקבלנים. נקיטת אמצעים לאכיפת מחויבות הקבלנים מוכיחה כי יותר ויותר קבלנים מפנימים את חשיבות נושא הרישום הן לדיירים והן למינהל ומעלים אותו בסדר העדיפויות על מנת לסיימו בהקדם האפשרי.
gov