הסדרת תחנות דלק ביישובים חקלאיים

הסבר  

  • ​לאורך השנים אפשרה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ליישובים חקלאיים להקים בתחומם תחנות דלק פנימיות לצורך תדלוק כלי רכב חקלאיים.

  • בפועל, בחלק מן היישובים בוצע שימוש החורג מההרשאה, ולכן נקבעו חלופות הסדרה כדלקמן:

      • הפעלת תחנת הדלק כתחנה פנימית ללא שימוש מסחרי.

      • הסדרת תחנת הדלק כתחנת דלק מסחרית.

      • סגירת תחנת הדלק.​

  • במסגרת ההסדרה האגודה תחויב בתשלום דמי שימוש עבור השימוש המסחרי בעבר.

  • על מנת לעודד הסדרה, תינתן הטבה לעניין חישוב דמי שימוש העבר ביחס למכירת הסולר לשימוש חקלאי, ותינתן האפשרות לבצע עסקה לתחנת תדלוק מסחרית בהתאם להיתר כדין בלבד וללא חיוב ביצירת ​מגרש סטטוטורי.

  • בתום תקופת ההסדרה או במקרה שהוגשה תביעה משפטית כנגד האגודה - המוקדם מביניהם - לא יחולו התנאים המיטיבים המפורטים לעיל. 

  • לוחות זמנים להסדרה:

      • תקופת ההסדרה מוגבלת לשנתיים מיום שליחת הודעת רמ"י לאגודה.

      • האגודה מחויבת להמציא לרמ"י תוך 90 ימים משליחת הודעת רמ"י:

        • דוח מכירות לתקופת השימוש של עד 7 שנים אחורה.

        • תצהיר המעיד על תקופת השימוש.

        • תשובה לגבי מסלול ההסדרה המבוקש.

      • אם תוך 90 יום משליחת ההודעה לא התקבלה תגובת האגודה להודעת רמ"י, יועבר הטיפול למרחב השמירה להגשת תביעה משפטית.

  • יובהר כי אין באמור לעיל כדי למנוע מרמ"י לפעול בהתאם לחוק ועל פי כל דין, וכי דף מידע זה מתייחס לתחנות קיימות בלבד.

הגשת הבקשה  

  • אגודה שיתופית רשאית להגיש בקשה.

  • הטיפול בבקשה על ידי רמ"י מותנה בהגשת טופס ​הבקשה וכל מסמכי החובה כמפורט בטופס הבקשה, למרחב העסקי שבתחומו מצויה הקרקע, שבגינה מוגשת הבקשה.

  • אם המסמכים הוגשו ומולאו כראוי, הבקשה תועבר להמשך טיפול ביחידות המקצועיות ברמ"י, והודעה על כך, בצירוף מספר התיק ו​שובר לתשלום אגרה, תישלח לפונה. אחרת, הבקשה תוחזר לפונה בלוויית כל מסמכי החובה שהוגשו, לצורך תיקון והגשה חוזרת. אם תידחה הבקשה, תישלח הודעה בכתב.

  • שים לב – אין צורך להתייצב במשרדי רמ"י לצורך הגשת הבקשה. ניתן לשלוח את הבקשה בדואר רשום.

  • ניתן לברר את כתובת המרחב העסקי המטפל בנכס המבוקש באמצעות שירות "מי מטפל בך" או במוקד הטלפוני: 5575* / 03-9533333.

הבהרות  

  • דף מידע זה מנוסח בלשון זכר מטעמי נוחות, אך מיועד לנשים ולגברים כאחד.

  • אין במידע שלהלן משום תחליף לייעוץ מקצועי, וכל הנאמר בו אינו יכול לשמש עילה לתביעה כלשהי.

  • אם קיימת סתירה בין מידע זה לבין הוראות הדין, יחולו הוראות הדין.

  • לבירור מצב הבקשה בכל שלב, יש למסור את מספר התיק לנציג השירות במוקד הטלפוני: 5575* / 03-9533333.

  • רמ"י מוסמכת, בין היתר, לדחות את הבקשה, לאשרה בתנאים או להתנות את הדיון בה בתנאים.

  • ביצוע התשלום, במועד שייקבע על ידי רמ"י, הוא תנאי לביצוע העסקה.

  • אם רמ"י תחליט לאשר את ביצוע העסקה, היא תתבצע בהתאם להחלטות מועצת מקרקעי ישראל ולנוהלי רמ"י, שיהיו בתוקף במועד ביצוע העסקה.

למידע נוסף  

קבצים להורדה

gov